marți, 3 februarie 2009

"Acum ori niciodată!"

Ionel, poreclit de căpitanul echipei "Piatră Ponce" datorită faptului că este un adevărat stâlp al apărării, este decanul de vârstă al FJSC-ului. A debutat în tricoul verde-portocaliu atunci când ceilalţi membri ai "generaţiei de aur" a FJSC-ului nici nu ştiau dacă vor deveni vreodată studenţi la Jurnalism. Este un jucător extrem de devotat echipei, modest (după cum veţi vedea în interviu), un coechipier cu care îţi face mereu plăcere să stai în aceeaşi jumătate de teren.

Ionele, eşti cel mai experimentat membru al echipei noastre. Ai cele mai multe competiţii la activ, dintre toţi fjsciştii. Care este, în opinia ta, cea mai bună echipă de fotbal din istoria FJSC-ului?
Când am intrat la FJSC
, în 2004, era o echipă mai mult de baschetablişti, care jucau la mişto fotbal, dar care nu lăsau nici pe alţii să joace. Pe urmă, în anul 2, băieţii ăia au terminat şi cu cei din grupa mea (eram 7 băieţi) am încropit o echipă, zic eu, mult mai rezonabilă. Am avut un băiat atacant care juca foarte bine. Era fotbalist profesionist, juca la Sportul Studenţesc. Am luat locul 4 în 2005, pe urmă nu am mai jucat cu facultatea că s-a spart gaşca. Am revenit în 2008 când actuala echipă este mult mai bună decât ce a fost până acum.

Să-nţelegem că ai vrut să debutezi în anul 1 şi ai fost dat la o parte...
Da,
era un cerc de inşi cam îngâmfaţi care râdeau de tine dacă voiai să te duci cu ei la fotbal. Le-aş fi zis ceva, dar erau şi cam masivi unii dintre ei şi nu prea aveai ce să faci.

Căpitanul echipei, Rigidu', ţi-a spus "Piatră Ponce" pentru că eşti un adevărat stâlp al apărării. Ce părere ai despre porecla ta?
E foarte, foarte caterincoasă, îmi place.

Este adevărat că te-ai înscris la masterat la FJSC doar pentru a mai evolua încă 2 ani în echipa de fotbal?
(râde) Da, este unul dintre motive, trebuie să recunosc. De ce? Să explic. Când am venit să mă înscriu la master nu eram foarte încântat de materiile pe care le voi studia, dar mă gândeam că măcar mai vin pe la şcoală, colegi, fotbal. Deci da, am dat la master şi pentru echipa de fotbal.

Care consideri că a fost cel mai bun joc al tău în tricoul FJSC-ului?
Nu ştiu ce să zic, e cam greu. Nu am strălucit niciodată. Cred că am făcut meciuri constante, eu am încercat să dau tot ce aveam mai bun. Nu mereu mi-a reuşit. Cred totuşi că cel mai bun meci l-am făcut în 2005. Atunci am pierdut cu fosta echipă cu 9-0 parcă. Eu eram fundaş, ca şi acum, stânga, dar nu a trecut nimic de mine. Toţi din echipa adversă m-au felicitat atunci, a fost un sentiment ciudat. Pierdusem, dar parcă aş fi câştigat. Acum cred că joc constant ca în ziua aia. Una peste alta, poate echipa FJSC ar fi mai în măsură să spună care a fost cea mai bună evoluţie a mea în actuala formulă.

Sţii că fanele sunt mereu dornice să îi cunoască pe membrii echipei. Spune-le câteva lucruri despre tine.
Sunt foarte secretos când vine vorba de viaţa personală. Cred că cea mai mare onoare adusă dragostei e să o ţii ascunsă. Şi aşa simt despre toate lucrurile personale şi foarte importante. În rest, nu prea am timp liber aşa cum aş vrea. Îmi place mult să călătoresc, istoria, tradiţii, obiceiuri. Şi ca orice jurnalist aş vrea să schimb lumea. Restul le ştie prietena mea (zâmbeşte).

Eşti mulţumit de galeria FJSC-ului sau ai vrea mai mulţi oameni în tribune anul acesta?
Ai pus degetul pe rană. Cred că toţi am juca dacă nu mai bine, măcar mult mai motivaţi cu o galerie care să ne susţină. Ar trebui să vină cât mai mulţi şi mai ales multe (zâmbeşte) să ne susţină. Nu o să îi dezamăgim şi o să fie mândri că sunt fjscişti. Sunt sigur de asta. Cred că şi coechipierii ar zice acelaşi lucru. Mereu ne-a lipsit galeria, părerea mea.

Care crezi că este cel mai bun jucător al FJSC-ului?
Hm. Păi
sunt doi. Deci îmi place cum joacă Filip şi cum joacă Alex Blondu
l. Alex are forţă, vitalitate, e mai vioi, dar uneori exagerează cu acţiunile individuale. Filip e mai liniştit, dar vede foarte bine jocul. Restul jucătorilor sunt şi ei foarte buni dacă se concentrează.

Ce aspiraţii mai ai ca membru al "generaţiei de aur" a FJSC-ului?
Cred că aceleaşi pe care le are orice fjscist atunci când intră pe teren: să câştige Cupa şi să arate că echipa jurnaliştilor poate fi cea mai tare măcar o dată în istorie.

Crezi că suntem suficient de puternici încât să cucerim acest grandios trofeu?
Ne lipseşte un portar. Dacă am avea un portar bun şi dacă ne mai întâlnim des la antrenamente eu cred că avem şanse. Dar trebuie să tragem tare că mai sunt echipe bune. Poate plecăm cu şansa a doua, dar asta ar trebui să ne motiveze să încurcăm calculele tuturor şi să le dăm peste nas celor care se uită de sus la noi. Acum ori niciodată!

La final, transmite-le un mesaj susţinătorilor noştri.
O să fie o competiţie strânsă, în care o să jucăm cu presiune pe noi, sper să apară cât mai puţine greşeli, dar sunt sigur că FJSC va intra pe teren cu cei mai buni jucători pe care îi are şi aceştia vor da totul pentru echipă. Vă aşteptăm în număr cât mai mare să ne insuflaţi curaj atunci când poate ne va lipsi. Sper să nu se întâmple asta, oricum.

5 comentarii:

  1. Un baiat de caracter, ionel piatra ponce.Echipa este mai puternica atunci cand este in teren. Imi propun sa alcatuim cel mai puternic cuplu de fundasi de la Cupa Universitatii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai perfecta dreptate, Rigidule. Ionel e un superbaiat. Si, vorba lui Gigi cu stenogramele, cu el si cu tine in aparare nu mi-e frica. Nici de popi, nici de sahisti si nici de geografi.

    RăspundețiȘtergere
  3. sal esti interesat de un banner exchange??

    RăspundețiȘtergere
  4. spune-mi mai multe detalii pe rigidu@gmail.com

    RăspundețiȘtergere