sâmbătă, 28 februarie 2009

Radiografia echipei bobocilor fjscisti


Pentru ca avem nevoie de un canal de comunicare intre membrii echipei care vor reprezenta FJSC la Cupa Bobocilor, m-am gandit ca blogul echipei e cel mai potrivit loc pentru a posta impresiile si sfaturile mele dupa prima noastra intalnire pe terenul de joc. Mentionez ca in acest material ma refer strict la echipa mica.
Inainte de toate, m-a bucurat foarte mult faptul ca la antrenamentul de azi cei din anul 1 au venit intr-un numar foarte mare. Am fost chiar mai multi decat seniorii, ceea ce ma face sa constat ca avem echipa. Si nu doar echipa. Avem si valoare. In jocul de azi mi-a placut evolutia noilor veniti. Cu Matei, Alex sau Lucian putem construi usor o echipa care sa faca furori la Cupa Bobocilor.
Bineinteles, si ceilalti raman solutii. Treptat, se contureaza un prim 7 cu care vom aborda Cupa Bobocilor. Si dupa ceea ce am vazut azi, simt ca putem face o figura frumoasa si putem face un prim pas pentru a reusi sa indeplinim obiectivul acestei primaveri: sa aducem Cupa Bobocilor la FJSC.
Totusi sunt cateva lucruri care merita discutate. Chestiute pe care trebuie sa le indreptam dupa aceasta prima intalnire. Am fost atent la jocul vostru si am remarcat aceste lucruri. Pe langa laude, acum trebuie sa va expun si greselile pe care le-am observat. Nu ma injurati!(rade) Doar prin cunoasterea problemelor si discutand despre jocul nostru putem creste. Asadar le voi lua pe rand.

I. Pozitia pe teren. Acesta e primul lucru despre care trebuie sa vorbim. Am observat ca in timpul jocului nu toti am avut o pozitie fixa pe teren. Sa fie clar: nu putem fi toti atacanti sau fundasi, in functie de unde e mingea. La fel nu putem schimba mereu pozitiile dintre noi pe durata unui joc. O alta rugaminte a mea: Nu mergeti toti dupa minge! Paziti-va propria voastra parte de teren. Fiti umbra adversarului care indrazneste sa intre pe ea. Despre asta vom mai vorbi, cand va fi timpul. Ideea mea e sa incepem sa stabilim care ne vor fi rolurile si cu ce sistem vom juca pentru ca nu ne putem prezenta la competie fara nici o idee. Voi discuta cu fiecare din voi in parte ca sa aflu ce preferinte aveti si unde evoluati cel mai bine. Ne vom stabili fundasii, mijlocasii, atacantii si un sistem. Fiecare va avea propria lui parte de teren de care va raspunde. Un exemplu: multe din golurile de azi le-am primit deoarece adversarii nu erau marcati. Va trebui sa ne hotaram si cine va fi portarul, pentru ca in nici un caz in timpul meciului nu putem sta la “cate un gol fiecare”. Eu NU pot sta in poarta deoarece am probleme cu capul. Asadar daca o minge prea puternica ma loveste in cap, am probleme si pot ajunge in Italia din nou pe masa de operatie (mi s-a intamplat deja o data). Pe aceasta cale va rog sa nu imi centrati mingea la cap, pentru ca ma voi feri din instinct. Eu prefer sa evoluez ca mijlocas defensiv (la inchidere). Astfel in cazul in care unul din fundasi (vor fi cel putin doi) urca cu mingea la picior, voi cobori sa ii tin locul pana se intoarce in aparare. Am obiceiul de a urca pe benzi (in loc sa o iau pe mijloc) si nu mi-as dori in atac deoarece uneori cand scap cu mingea “ma pierd”, nu stiu cum sa reactionez si irosesc ocazii bune. Asadar: mijlocas defensiv. Cred ca aici pot juca cel mai bine, iar un astfel de raspuns voi incerca sa aflu de la fiecare din voi.

II. Fara tensiuni. Am observat azi si cateva tensiuni. In special de la cei care au stat mai mult in atac. OK, stiu ca terenul are o influenta asupra voastra dar incercati sa nu mai puneti presiune pe coechipierii vostrii. Chiar daca acestia mai gresesc o pasa sau mai pierd o minge nu e cazul sa ii criticati sau sa va puneti mainile in cap. Ganditi-va ca si voi puteti rata o mare ocazie de gol si nu doriti sa fiti criticati de coechipieri. Pe teren trebuie sa fim o echipa, sa ne incurajam unul pe celalt si eventual sa corectam greselile colegilor nostri. Nu mi-as dori disensiuni la echipa. Doar fiind uniti putem face ceva. Daca in timpul unui meci incepem sa ne certam cu totii…nu va iesi nimic bun. Cei mari stiu deja asta. In fond, presiunea trebuie sa o punem pe adversari…nu pe noi.

III. Nu protestati la deciziile care se iau. Chiar daca sunt incorecte, nu va pierdeti energia si timpul cu asta. Oare chiar stam intr-un aut care era de fapt al nostru sau intr-o lovitura libera nedreapta? Pe teren va trebui sa jucam nu sa comentam deciziile pe care arbitru sau ceilalti le iau. Nu uitati ca in competie puteti fi sanctionati usor pentru asta.

IV. Pase mai multe si cu atentie. O alta rugaminte a mea e sa ne dam cat mai multe pase. Ati reusit unele goluri foarte spectaculoase, dar…individuale. Iar aici interesul echipei trebuie sa fie pe prim plan. Trebuie sa incepem sa ne cunoastem, sa ne simtim pe teren. Evitati executiile riscante in favoarea celor care sunt sigure de finalizare.Nu fiti egoisti. Ce preferati: ca unul din noi sa fie golgheterul Cupei sau sa o cucerim? Un alt secret al victoriei e munca in echipa. Cand ai mingea gandeste-te la toate optiunile posibile. Nu tine prea mult de minge. Nu are nici un rost sa facem dribling peste dribling daca mingea ajunge tot in plopi. Pe teren nu vor exista jucatori buni si cei mai putini buni. Va exista echipa buna sau echipa proasta. Cautam coechipierii inainte sa pasam. Si alegem cea mai buna optiune. Cel mai important: uitati-va inainte de a pasa. Asta e valabil si pentru mine. Uneori nu ma uit inainte sa dau o pasa. Asta mi se trage de cand jucam in Italia deoarece acolo stiam dinainte ce pozitie avea fiecare. Nu era nevoie sa urmaresc pe cineva. Fiecare era la locul sau si ne puteam gasi unul pe altul chiar si cu ochii inchisi. Tocmai de asta e nevoie sa rezolvam cat mai repede ce am spus la punctul I.

V. Capitanul. Propun ca Negrea Lucian sa fie capitanul din teren. Asta deoarece eu nu va voi putea conduce si din teren. Fara aparat sunt “mort”, cum s-ar spune. Eu ma voi ocupa de organizare, dar pe teren cred ca e mai util sa il avem pe Lucian in rolul de capitan.

Cam asta e totul. Abia astept sa va reintalnesc la urmatorul antrenament.

Bogdan Fechita

3 comentarii:

  1. Sper sa nu vam plictit cu analiza asta lunga. Deasemenea sper ca nu am uitat nimic. Daca e ceva ce am trecut cu vederea...scrieti si voi. Feedbackul e binevenit.

    In alta ordine de idei....dupa ce am vorbit cu Rigidiu am ajuns la concluzia ca e mai bine sa evoluez ca fundas. Asta si deoarece nu avem un al doilea fundas in echipa (primul ar fi Lucian). Asadar voi lasa postul de mijlocas defensiv cuiva mai puternic care sper sa ne coordoneze mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur sa vad ca echipa bobocilor prinde contur si va promit ca voi fi alaturi de voi, in dificila incercare de a calca pe urmele generatiei de aur a FJSC.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut, sper ca si anul acesta vor fi asemenea intalniri. Daca aveti nevoie de un fundas trebuie doar sa imi spuneti cand sa vin, pentru ca tocmai am intrat la FJSC.

    PS: @Bogdan, tu poate m-ai vazut la intalnirea candidatilor(eram tipu cu maieu rosu) chiar daca nu am vorbit.

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere